sâmbătă, 5 aprilie 2008

Bineînţeles că nu !

Amuzant....am gasit zilele acestea răsfoind din nou prin biblioteca mea o carte...incredibil dar adevarat..am răsfoit-o şi nu am citit-o. Însă am dat peste un articol care mi-a placut...
Ilustrează modul în care editorii chinezi de pe vremea împăraţilor refuzau manuscrisele. Avem 2 exemple:

Citez:

" Manuscrisul pe care dumneavoastră aţi avut bunavoinţa să ni-l încredinţaţi este atât de remarcabil încât dacă l-am edita, Împăratul ar da neîntârziat ordinul de a se distruge toate celelalte cărţi existente. În faţa acestei penibile eventualităţi, veţi înţelege că [...] " înţelegeţi şi voi continuarea....

Acum urmează cel mai tare:

"Ilustru frate al Soarelui şi al Lunei, priveşte la servitorul tău ce se prăbuşeşte la picioarele tale, care sărută pământul în faţa ta şi cere graţiei tale permisiunea de a vorbi şi de a trăi. Noi am parcurs cu deliciu manuscrisul tău şi jurăm, pe osemintele strămoşilor noştri că n-am întalnit niciodată o asemenea capodoperă. Vai! dacă noi am tipări-o, nu am găsi în viitor nimic care să îl egaleze. Deci, noi, tremurând, îţi trimitem înapoi manuscrisul şi îţi cerem de zece mii de ori iertare."

Ilustre metode daţi-mi voie să zic. Gandiţi-vă cum ar fi ca la concursul de preselecţie la Olimpiadele Comunicarii să fi anunţat ca nu te-ai calificat mai departe într-o astfel de manieră. Adaptată la limbajul "evoluat" al zilelor noastre.
Asta este. Noi, echipa, simţim cum încet încet se apropie ziua de miercuri, ziua în care ne prezentam în faţa juriului. Să ne fie de bine pe atunci.
Noi salutăm pe toţi participanţii din această sesiune la concurs şi le urăm bafta multă!

Niciun comentariu: